Dienstag, 26. Februar 2013

L'amour est un soleil

Nyt on kyllä työlistalla kivoin koulutyö mun opiskeluaikanani! Terminologian harjoitustyö. Ainut vaan, että mua suorasanaisesti vituttaa että Suomessa ei osata jalkapalloa, eikä siitä näköjään tiedäkkään kukaan mitään. Hyvä lukea saksalaisilta sivuilta erilaisia potkutekniikoita, ja sitten miettiä suomenkielistä termiä niille.. Ou jeah, leicht leicht leicht. 

Ratkaisin myös koko suomalaista jalkapalloa vavisuttavan ongelman (siis miksei suomalaiset osaa jalkapalloa! Ausnahmeja tietenkin KUNINGAS LITMANEN ja Hyypiä. Muita mä en katso kyllä hyviksi.. No okei Pukki on ihan okei.... Huom. sanoin IHAN okei.) Niin niin se ongelma on se, että saksan kielestä löytyy about 13 erilaista termiä potkulle. Mutta arvatkaas löytyykö suomen kielestä niin montaa? Niin, jos suomalaiset ei edes tiedä/osaa kaikkia potkuja, niin miten luojan tähden ne voi osata pelata? Jalkapalloa enemmän kouluihin! Ja mun mielestä tälläset jutut pitäis lisätä ihan jo ala-asteen opetussuunnitelmaan. Tyyliin yks tunti viikossa Jalkapallon taktiikoita yms. 

Joo ehkä mä jätän tämän sarkasmipaskan sikseen. 




Tänään oli taas aika normipäivä, ainakin mitä ruokailemiseen tulee. :D Aamulla sängystä ylös ja "pienen" laittautumisen jälkeen nokka kohti yliopistoa. Ja mikä parasta! Bemari lähti käyntiin. Meidän suhteessa on taas kaikki kunnossa. Eilen oli vain vähän kränää.. :) "Aamutuimaan" terminologian superpuuduttava luento, mutta ilmeisesti aika hyödyllinen, mitä tulee tähän mun innostuneisuuteen näin jälkeenpäin! 
Luennon jälkeen syömään, savulohikastikkeella maustettua uuniperunaa! Josta tosin ei Betan kanssa kyllä löydetty yhtään sitä savulohta, kananmunaa ja suolakurkkua kylläkin. Kukaan ei varmaan arvaa, mihin me seuraavaksi suunnattiin! Oskarrrrrrrrrrrrr. Eikä kukaan arvaa millä mä herkuttelin.. 8) Alkaa jo ällöttää. Neljän vuoden päästä oon ku kumipallo, jos tätä tahtia jatkan tota juustokakun syömistä.. 

Ah yks nolo hetki kyllä mahtui päivään! Ihmiset, jotka ootte Vaasan yliopistossa, tiedätte ettei Tritonian yläkerran atk-salissa oo IKINÄ tuntia! Mutta.. Kerrankin, kun minä opiskelusta innostunu (-.-) superopiskelija ajattelin mennä sinne tekemään koulujuttuja, niin siellähän on tunti. Kävelin vielä tätä tiedostamattomana ovesta sisään, kunnes huomaan että siellä on tunti. En tajunnu edes sanoa mitään, häivyin vain nolona paikalta. Okei pikkumoka, mutta MIKÄ tuuri, että näin käy. Ehkä mahdollisuus tähän oli 1/100. Kahvikoneesta sentään ei loppunut tänään maito, eikä kyllä eilenkään. Mitä sattuu mulle lähes joka päivä. 

Ajoin kauheeta vauhtia Vaasasta kotiin, että ehtisin näkemään naisten kympin. (Kaisa on mulle silti paras suomalainen naishiihtäjä, olkoonkin että tänään epäonnistui.. Still she's the one and only!) Suuren pettymyksen tuotti se, että Miriam Gössner tippui palkintokorokkeelta. Tyhmä venäläinen vei mitskun nenän edestä.. Oliko siinä eroa jotain 0,6 sek! Noh ei se mitään kyllä se vensku vielä kär... eikun siis ei mitään.




Etin tähän kuvaa Kaisasta, mutta mitäs googlen hakuvaihtoehdot näyttikään?! "Kaisa Mäkäräinen doping" .......................................... Eiköhän ne oo ne punanutut jotka niihin sortuu.. 8) Joku vielä syyttää mua joksikin naapurivaltiorasistiksi tai hiihtorasistiksi tai ihan sama miksi. Mielipiteensä kullakin! Onneksi MARCUS HELLNER ottaa huomenna mitskun, ja kyllä, kyllä hän on RUOTSLAINEN, heja sverige! Mitskun värillä ei väliä, kunhan se ei oo kultainen, koska se on jo annettu Matti Heikkiselle, so you rest of the guys, do not even bother ;) 




Tälläsen kuvan saa Matti taas huomenna ottaa, sukset vaan pitää kyllä vaihtua!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen